Wykorzystanie sieci w marketingu

Wykorzystanie sieci w marketingu

Dotychczasowy marketing opierał się głównie na klasycznych formach przekazywania informacji, takich jak prasa, radio czy telewizja i to właśnie odbiorcy tych standardowych źródeł informacji stawali się głównymi odbiorcami przekazu marketingowego. W ostatnim czasie jednak do tych klasycznych mediów dołączyły całkiem nowe i nowoczesne, takie jak Internet, dający marketingowcom zupełnie nowe narzędzie pracy. Jednocześnie sieć jako taka nie jest podatna na sugestie w takim stopniu, jak odbiorca reklamy telewizyjnej, który przeważnie sam obserwuje reklamę i sam dokonuje zakupów. W przypadku użytkownika sieci coraz częściej zmanipulowanie go nie jest takie proste, gdyż tkwi on w swojej grupie znajomych, na konkretnym forum i tam dzięki różnym narzędziom komunikacyjnym nawet najlepiej wypromowany przez marketingowców produkt może zostać osłabiony czy nawet ośmieszony przez masy internautów gotowych walczyć z daną korporacją i jej ofertą. Nie oznacza to jednak, że mimo sporego ryzyka przekazywania swojej oferty produktowej w ręce Internautów, nie warto jest pójść w stronę internetowych zakupów. Dzisiaj z powodzeniem wielu ludzi nie tylko korzysta z Internetu do robienia zakupów, ale także do płacenia za nie. Dla firmy dostarczającej leki czy produkty spożywcze do wielu sieci w kraju sporą szansą na zwiększenie swoich udziałów jest więc przekonanie sporej części swoich oraz nowych odbiorców do tego, aby chętniej korzystali z licznych ofert jak zakupy grupowe czy rabaty na sprzedaż przez Internet. Firmy perspektywicznie patrzące na możliwości, jakie daje współcześnie sprzedawanie produktów i usług online, coraz chętniej wykorzystują to nowoczesne medium do sprzedania swojej oferty potencjalnym klientom.

about author

admin

related articles