Szukanie nowych horyzontów

Szukanie nowych horyzontów
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Szukanie nowych horyzontów

Dla większości wielkich korporacji zajmujących się handlem na terenie całego globu nie ma sensu walczyć o najmniejszego klienta z rynków lokalnych. Tutaj o wiele bardziej opłacalny wydaje się globalny marketing, bardzo agresywny i adresowany do wszystkich ludzi na świecie. Zamiast budować osobne przekazy marketingowe do każdego, tworzy się całe kampanie reklamowe zatrudniające aktorów i celebrytów znanych na całym świecie, by ci w krótkim, ale ciekawym filmie czy obrazie zademonstrowali przewagę konkretnej marki nad innymi. Następnie posiadając odpowiednio przygotowane promocyjne spoty można zalać tak samo kablówki regionalne jak i kanały satelitarne tą samą reklamą, dając jej tydzień bardzo intensywnej emisji na antenie. Takie postępowanie jest charakterystyczne dla wielkich firm i pozwala przekonać przede wszystkim ludzi robiących zakupy tradycyjną metodą, czyli codziennie lub raz na kilka dni udając się do sklepu i wybierając z półek wcześniej zakodowane w podświadomości najlepsze produkty. Nie oznacza to jednak, że te bardziej przyszłościowo myślące firmy nie starają się pójść o krok dalej i podbić tych rynków, które już teraz wydają się być wyjątkowo obiecujące, jak chociażby rynek zakupów przez Internet. Dzisiaj coraz więcej jest portali, które umożliwiają dokonanie praktycznie nieograniczonych zakupów nie odchodząc od komputera. Zakupy internetowe są coraz popularniejsze w tych krajach, które są już wysoko rozwinięte i sieci wielkich sklepów posiadają swoje punkty w wielu miastach. Dzięki temu możliwe jest zaadresowanie swojej internetowej oferty do niemal każdego człowieka mieszkającego w pobliżu owego miasta. Po zamówieniu koszyka przez Internet pozostaje tylko wybrać formę płatności i czekać na pracownika sklepu, który konkretny towar przywiezie, niestety po dłuższym czasie.

about author

admin

related articles