Jak otworzyć sklep?

Nowe sklepy odzieżowe, kosmetyczne czy obuwnicze mnożą się jak grzyby po deszczu, dlatego też wiele kobiet, które nie czuje się spełniona zawodowo poszukuje możliwość otwarcia własnego, małego biznesu. Niemniej jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, iż otwarcie sklepu to inwestycja, która początkowo pochłonie co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zanim jednak otworzymy sklep, będziemy musieli zdecydować się, jakie towary będziemy chcieli w nim sprzedawać, wiele kobiet bardzo chętnie pochwaliłoby się własnym butikiem czy drogerią, wiele pań pragnie również o prowadzeniu salonu sukien ślubnych czy sklepu z sukniami balowymi. Wszystko to bardzo ładnie brzmi, niemniej jednak okazuje się, iż znalezienie najodpowiedniejszego pomysłu nie jest wcale tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Kiedy wstępnie wybierzemy już profil naszego sklepu przyjdzie czas na wdrażanie naszych pomysłów w życie. Dość trudnym zdaniem będzie z pewnością znalezienie lokalu, bowiem większość dobrych miejsc jest już od dawna zajętych. Niemniej jednak w wielu mniejszych miastach regularnie powstają również nowe pawilony, w których będziemy mogli znaleźć odpowiednie miejsce. Zawsze możemy również popytać właścicieli większych lokali o udostępnienie części przestrzeni. Nierzadko bowiem na dość dużej powierzchni mieści się mały sklepik odzieżowy, w którym znajduje się niewiele towarów. Jeśli podzielimy przestrzeń na pół, jednocześnie zyskamy nowych klientów jak również ograniczymy koszty o połowę. Jeśli z kolei będziemy wynajmować nowy lokal dobrze byłoby, gdyby znajdował się jak najbliżej centrum miasta, tam bowiem najszybciej pozyskamy nowych klientów. Na obrzeżach będzie o wiele trudniej przekonać do siebie ludzi, niemniej jednak zawsze warto spróbować, a reklamę sklepu rozwiesić na słupach w całym mieście. Dość istotną kwestią jest również to, w jaki sposób pozyskiwać będziemy towar do naszego sklepu. Możemy jeździć po hurtowniach lub też poszukiwać dostawców za pomocą Internetu. Wydaje mi się, iż na początku o wiele bardziej rozsądniejsza będzie ta pierwsza opcja, dzięki niej bowiem będziemy mogli wybierać towar, który najbardziej się nam podoba i który sami chcielibyśmy kupić. Zawsze warto pomyśleć o tym, by zabrać ze sobą do hurtowni jeszcze kogoś, czy to córkę czy też młodszą siostrę czy koleżankę, by uzyskać obiektywną opinię na temat towaru, jaki kupujemy. Nie wszystko, co nam wyda się ładne i interesujące może bowiem spodobać się innym. Jeśli nie mamy pomysłu na profil własnego sklepu możemy postarać się o to, by sprzedawać pod znaną, sieciową marką, wówczas raz na jakiś czas będziemy dostawać towar i nie będziemy musieli przejmować się jeżdżeniem po hurtowniach. Jednocześnie do naszej dyspozycji będzie marka, która jest doskonale znana klientom i dzięki temu nie będziemy musieli martwić się o zdobycie zaufania klientów. Z drugiej jednak strony będziemy mieli o wiele mniejszy wpływ na to, co będzie się działo w naszym sklepie oraz na to co i w jakiej cenie będziemy rozprowadzać.

about author

admin

related articles