Promowanie produktu w sieci

Promowanie produktu w sieci

Promowanie produktu od zawsze stanowiło centralny plan działania mającego na celu zapewnić marce odpowiednią widoczność wśród potencjalnych klientów. Oczywiście niektóre produkty nie wymagają specjalnie agresywnego marketingu do tego, aby zyskać uznanie wśród bardzo szerokiej klienteli i głównie poprzez polecenia od jednego znajomego do drugiego szybko zyskują rynkową pozycję. Jednak wielkie marki obecne od lat na rynku nie mogą liczyć na to, że każda ich nowość produkcyjna od razu zyska zainteresowanie szerokiego odbiorcy. Szczególnie gdy na rynku, tak jak to jest w przypadku żywności czy farmaceutyków, panuje dość wyraźny podział i ciężko jest bez promocji dostać się pomiędzy produkty konkurentów rynkowych. I mimo że jakaś marka posiada już znane produkty w jednym czy drugim segmencie, próba wprowadzenia czegoś nowego i zajęcia miejsca w nowym segmencie rynku może być bardzo trudna bez szerokiego zaplecza reklamowego. Wielkie firmy stać jednak na to, aby bez większego problemu inwestować krocie w reklamy, billboardy i innego rodzaju materiały promocyjne w gazetach, radio czy Internecie. Jednak dzisiaj coraz częściej reklama i promowanie nowego produktu nie muszą ograniczać się standardowych form znanych do tej pory. Coraz ważniejszy staje się dzisiaj marketing sieciowy, nie tylko jako sposób pozyskania klientów bezpośrednio do zakupów w Internecie. Oczywiście możliwość wyboru danego towaru i dodania go do wirtualnego koszyka a następnie zapłacenia za niego od razu przy pomocy bankowości elektronicznej to bardzo łakomy kąsek dla wielu wielkich firm, które chciałyby zwiększyć sprzedaż dokonywaną właśnie drogą internetową. Wciąż jednak stanowi to perspektywę odległą na masową skalę, także za sprawą szalenie popularnych zakupów grupowych, które pozwalają zainteresowanym nabyć daną ofertę na usługę czy produkt po bardzo opłacalnej cenie.

about author

admin

related articles