Nowe formy handlu

Nowe formy handlu

Dla wielkich wyników handlowych bardzo ważny jest każdy najmniejszy rynek i możliwości, jakie ze sobą niesie. Tutaj jednak najwięcej do powiedzenia mają wielcy inwestorzy, którzy posiadając firmy produkujące jakieś dobra z powodzeniem w wielu krajach wysoko rozwiniętych mogą bez większego problemu poszukać nowych rynków zbytu w krajach dopiero rozwijających się. Dla grup kapitałowych posiadających miliardowe aktywa na swoich kontach otwarcie jakiejkolwiek inwestycji handlowej na świecie niemożliwe jest tylko i wyłącznie ze względów prawnych czy politycznych – takie pieniądze wystarczają bowiem na wejście ze swoim produktem na praktycznie każdy rynek. I właśnie w przypadku rozwijających się krajów z jednej strony firmy takie tworzą niesamowite możliwości walczenia z bezrobociem oraz gwarantują regularne wpływy do budżetu państwa z tytułu podatków. Z drugiej jednak strony firmy te zawsze zagrażają małemu biznesowi i lokalnym przedsiębiorcom, którzy bardzo wolno budują swoją pozycję na rynku i nie posiadają funduszów pozwalających na walczenie z korporacjami, na które pracuje kapitał, technologie, wielkie kadry oraz przede wszystkim marketing. Ale lokalni sprzedawcy nie są na przegranej pozycji i szczególnie w krajach, gdzie zakupy przez Internet stają się coraz popularniejsze, wiele małych sklepów, restauracji czy salonów urody zyskuje narzędzie do walki z tą nierówną sytuacją na rynku. Po pierwsze wykorzystanie takich chwytów marketingowych jak zakupy grupowe i liczne rabaty na zakupy internetowe w innych portalach pozwala na zorganizowanie akcji marketingowej po bardzo niskich kosztach. Nie trzeba wcale wielkich pieniędzy, by zareklamować się w sieci, tak samo jak wyprodukowanie animacji reklamowych czy krótkich filmików promujących produkt czy usługę na lokalnych portalach może odbyć się przy udziale nawet gimnazjalistów. Continue reading

about author

admin

related articles