Sprzedawanie baz danych klientów

Sprzedawanie baz danych klientów

Jeszcze do niedawna nikt nie wierzył w to, że uda się znaleźć jakąkolwiek alternatywę na bardzo rozbudowane sieci dystrybutorskie. Producenci wyrabiający dany produkt na masową skalę rzadko kiedy mają własne hurtownie a do tego jeszcze odpowiednio mocną sieć sklepów, aby bez problemu trafić do klientów ze swoim produktem. I chociaż bardzo dobre marki z odpowiednio znanymi produktami nigdy nie mają problemu ze znalezieniem sobie drogi na sklepowe półki najróżniejszych sieci handlowych, to dochodziło już do sytuacji, gdy wielki pośrednich handlu produktami czy usługami po prostu nie chciał oferować jakiejś marki w swoich własnych punktach sprzedaży. I chociaż dla wielkich firm nigdy nie jest to cios bardzo bolesny, próba wyeliminowania wielkiego łańcucha pośredników toczy się od dawna. Ale sami przedsiębiorcy nie wpadli na to, na co wpadli młodzi i pomysłowi ludzie zainteresowani zjawiskiem robienia zakupów przez Internet. Oczywiście firmy mogą próbować na własną rękę wkomponować sklep online w swoją witrynę i liczyć na to, że większość klientów skuszonych dodatkowymi rabatami zgodzi się na kupienie prosto u niego danego produktu. Jednak jest to znowuż o wiele mniej opłacalne, niż oddanie tego w czyjeś ręce. I tak też się dzisiaj dzieje. W Internecie i sprzedaży online duże firmy także oddały się całkowicie w ręce pośredników, którzy są w zamian w stanie zorganizować im prawdziwy najazd klientów lubiących zakupy grupowe. Portale oferujące takie grupowe kupowanie muszą przekonać często kilka tysięcy osób do kupienia czegoś od danej firmy, ale jak się okazuje, często oferty tak publikowane rozchodzą się w ciągu kilku bardzo krótkich godzin pozostawiając całą kolejkę chętnych do natychmiastowego zapłacenia.

about author

admin

related articles