Alarmujące zachowania kontrahentów

Niewątpliwie dla każdego przedsiębiorcy ważne jest to, aby w porę zorientować się, że coś jest nie tak z jego kontrahentem i w odpowiednim momencie zareagować. Wtedy można praktycznie do zera zminimalizować straty ewentualnie powstałe w wyniku braku zapłaty za odebrany towar lub wykonaną usługę.

Przestroga dla „handlującego” przedsiębiorcy.
W przypadku, gdy obroty z Twoim kontrahentem spadają, warto abyś uważnie przypatrywał się takiemu klientowi i nie pozwalał na długie opóźnienie zapłaty. Możesz skrócić mu okres płatności (np. z 21 dni do 14 dni) i niemal natychmiast windykuj należności, jeśli tylko wystąpią opóźnienia w płatnościach.

Powyższe działania są jednymi z podstawowych, jakie należy wykonywać podczas monitoringu. Monitoring prowadź z dużym wyczuciem. Nie da się ukryć, że prawidłowość prowadzenia monitoringu zależy w dużej mierze od wzajemnych stosunków z tym kontrahentem. PAMIĘTAJ, monitoringu nie można lekceważyć.

Klient wprawdzie płaci, ale ….
Jednym z pierwszych sygnałów mówiących o tym, że ze strony kontrahenta zbliżają się problemy z regulowaniem płatności jest płacenie przez niego należności coraz mniejszymi kwotami. Nie wolno w takim wypadku długo zwlekać z podjęciem jakichkolwiek działań.

Należy jak najszybciej skontaktować się z nim i wyjaśnić przyczynę takiego zachowania, oczywiście pamiętając o naczelnej zasadzie windykacyjnej „miękko do człowieka, twardo w sprawie”. Koniecznie podziękuj mu za wykazanie „dobrej woli” Jednak negocjuj z nim znaczne zwiększenie wysokości wpłat.

about author

admin

related articles