Zmiany w prawie konsumenckim

Okres świąteczno-noworoczny to czas, który staramy się spędzić w gronie najbliższych. Jednak w tym roku, dokładnie 25 grudnia, weszła w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. 

Powinieneś wiedzieć, że dotyczy ona nie tylko sprzedaży konsumenckiej, ale każdej sprzedaży. Reguluje ona również sprzedaż treści cyfrowych, o czym piszę tutaj.

Sama ustawa zmienia kilka zasadniczych kwestii, takich jak:

  • definicja konsumenta,
  • prawo odstąpienia od umowy,
  • kolejność roszczeń, jakie może mieć kupujący w stosunku do sprzedawcy w razie wykrycia wady, a to:
    • kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
    • niezależnie od obniżenia ceny bądź odstąpienia od umowy, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady,
    • jeżeli wadliwa rzecz została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy jej zdemontowania i ponownego zamontowania rzeczy wolnej od wad lub po usunięciu wady,
  • utrata uprawnień z tytułu rękojmi – w przypadku sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, gdy kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty i nie zawiadomił  niezwłocznie sprzedawcy o wadzie;
  • roszczenia sprzedawcy z tytułu wad rzeczy sprzedanej;
  • termin dochodzenia praw z tytułu rękojmi 
  • termin gwarancji, który został wydłużony do 2 lat od chwili wydania rzeczy.

Piszę o tym na swoim blogu, ponieważ jeśli prowadzisz sprzedaż za pośrednictwem Internetu, wprowadzone zmiany z pewnością będą wymagały od Ciebie zmiany regulaminu, a każdy regulamin sklepu internetowego jest objęty ochroną prawnoautorską. 

Miłego wieczoru 🙂

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: