Nowe prawa konsumentów e- sklepów

Nowe prawa konsumentów e- sklepów
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

W drugiej połowie 2014 roku w życie wejdą nowe prawa dotyczące zakupów drogę elektroniczną. Od czerwca dane zakupy mają być łatwiejsze i bezpieczniejsze. Przyjrzyjmy się więc planowanym zmianom.

Dłuższy czas na zwrot zakupionych e- towarów
Dotychczas kupujący miał 10 dni na zwrot zakupionego towaru bez podawania przyczyny. Od czerwca termin ten wydłuży się o 4 dni, a więc będzie wynosił już 14 dni.
W niektórych przypadkach towar będzie można zwrócić nawet po roku czasu, ale pod warunkiem, że uprzednio sprzedawca nie umieścił na stronie internetowej informacji o tym, że klient ma prawo do zwrotu towaru. Brak tego rodzaju informacji może mieć negatywne konsekwencje dla sprzedawcy, który może zostać ukarany wysoką karą grzywną

Sprzedawca będzie ponosić koszty przesyłki
Zdecydowałeś się zwrócić zakupiony produkt, gdyż nie spełnia Twoich oczekiwań? Jeżeli tak, to sprzedawca zobowiązany jest pokryć koszta przesyłki. Dotyczy to jednak tylko przesyłek drogą pocztową. Zwrot za przesyłki kurierskie jest niemożliwy.

Łatwiej odzyskasz pieniądze
Od czerwca to Ty będziesz decydował o tym, w jaki sposób ma być rozstrzygnięta reklamacja. A więc to od Ciebie będzie zależało czy sprzedawca podejmie się naprawy wadliwego towaru, czy wymieni go na nowy, czy też może zwróci Ci pieniądze. Dotychczas to sprzedawca decydował o sposobie rozwiązania reklamacji. A ten najpierw podejmował próbę naprawy, wymieniał produkt na nowy, a dopiero, gdy ww. czynności były niemożliwe, to zwracał pieniądze. Teraz to do Ciebie będzie należała ostateczna decyzja.

Nowy sposób rozstrzygania sporów
Do dyspozycji e – konsumentów będzie specjalna platforma, która umożliwi szybkie i bezpieczne rozwiązanie sporów między sprzedawcą a konsumentem. Wystarczy, że klient wejdzie na daną stronę, wypełni elektroniczną skargę, a platforma powiadomi o niej sprzedawcę. Następnie oby dwie strony ustalą sposób rozwiązania zaistniałej sytuacji. Warto dodać, że na danej stronie umieszczony będzie specjalny translator, dzięki któremu skargę będzie można sporządzić w obcym języku.

Dane przepisy mają zwiększyć bezpieczeństwo zakupów w Internecie i tym samym zachęcić większą część społeczeństwa do tego rodzaju zakupów.

about author

admin

related articles